Każdy zawodnik oprócz umiejętności aktywowanych losowo może posiadać umiejętności neutralne aktywowane podczas meczu przez gracza lub cechy indywidualne które zawsze są aktywne.
Zawodnik może posiadać następujące umiejętności neutralne
w nawiasie częstość występowania (w skali 1-5)
(4) wyłączenie specjalnych umiejętności raz w meczu
- w jednej serii strzałów gracz ma możliwość wyłączenia wszystkich umiejętności zawodników (również własnych)
(5) podniesienie umiejętności kolegi z drużyny o x raz w meczu
- gracz raz w meczu może podnieść umiejętność jednego zawodnika z własnej drużyny o (X) (nie może być to gracz posiadający tę umiejętność neutralną)
(5) obniżenie umiejętności przeciwnika o x razy w meczu
- gracz raz w meczu może obniżyć o (X) umiejętność zawodnika z przeciwnej drużyny
(1) podwyższenie szansy na przestrzelenie w tej kolejce strzałów o 50(dla obydwu stron)
- gracz raz w meczu może zwiększyć w jednej serii strzałów szansę na przestrzelenie o 50 (nie może być to gracz posiadający tę umiejętność neutralną)
(2) redukcja szansy na przestrzelenie do x raz w meczu
- gracz raz w meczu może ustalić podczas jednej serii strzałów ustalić szansę na przestrzelenie na (X) (nie może być to gracz posiadający tę umiejętność neutralną)
(1) szansa na przestrzelenie zawsze równa x
- gracz z zawodnikiem w składzie posiadającym tę umiejętność może ustalić szansę na przestrzelenie przez cały mecz dla dwóch drużyn na (X) (umiejętność aktywowana dopiero na polecenie gracza)
Zawodnik może posiadać następujące cechy
w nawiasie częstość występowania (w skali 1-5)
(4) nerwowy
- szansa na przestrzelenie zwiększona o (X) jeżeli druzyna przegrywa
(2) pewniak
- 0 szans na przestrzelenie jeżeli przegrywasz/remisujesz
(2) opoka
- szansa na rzut w dobrą stronę bez względu na wskazanie jeżeli przegrywasz zwiększona o (X) (wysokość pozostaje wskazana przez gracza)
(2) taktyk
- szansa na strzał w stronę (lewo lub prawo) i gola bez względu na zachowanie bramkarza zwiększona o (X) (cecha aktywna tylko, jeżeli gracz wybierze stronę ze zwiększoną szansą)
(1) dobry duch
- wzmacnia wszystkie umiejętności zawodników własnej drużyny o (X)
(3) indywidualista
- zmniejsza umiejętności twoich zawodników o połowę i trzykrotnie zwiększa swoje
(2) technik
- szansa na gola bez wzgledu na zachowanie bramkarza przy strzalach w okienko(góra) zwiększona o (X)
(4) przesądny
- szansa na strzał w tę samą stronę co poprzednik równa (X) (jeżeli strzela pierwszy nieaktywna)
(3) gibkość
- szansa na obronę strzałów po ziemi bez względu na wybrany kierunek rzutu zwiększona o (X) (jeżeli rywal strzela po ziemi cecha zawsze aktywna)
(5) stała forma
- szansa na przestrzelenie zawsze równa (X) (dotyczy tylko kolejności wykonywania karnego, wszystkie dodatkowe szanse spowodowane przez umiejętności/cechy aktywne)
Offline